Blog Statistics

Blogger WidgetsBlog statistics Widget For Blogger

Wednesday, April 14, 2010

Sindikit di petronas

Salam,

Fail yag dikepilkan saya dapat dari forum putra-mahkota. Surat tersebut mengatakan ada sindikit yang mengedarkan barang percuma pada pengunjung stesen petronas. Dan dikatakan barang tersebut ada mempunyai alat boleh mengesan pergerakan kita. So kena hati2 kalau orang bagi barang percuma. Kemungkinan mereka nak intip pergerakan kita.

Satu lagi, tadi ada dapat panggilan dari so call 'Wakil CIMB'. Tapi saya tak rasa pun dari CIMB sebab tak ada cakap "perbualan anda akan dirakamkan untuk peningkatan servis". Ini dah jadi kebiasaan sama ada yang direkod atau disebut sendiri oleh pegawai pemanggil. Nak jadikan cerita, bila dia tanya "berapa ramai anak encik", saya hanya jawab "adalah beberapa orang". Kemudian di terus nak dapatkan maklumat tersebut tapi dengan menyoal saya, "berapa ramai umur antara 4-14 tahun?". Kali ini saya jawab, "saya tak nak berikan maklumat".

So dia jadi bengang dan kata saya tak beri kerjasama. Saya kata, saya dah beri kerjasama, tapi saya tak nak release my personal info. Lepas tu dia membebel kata dia nak tolong kita sebab barang dia jual untuk kebaikan kita dsb. Serta siap sound suruh saya beri kerjasama di lain masa.

Moral of the story, skr banyak org cuba ambil kesempatan. Kita kena hati2 dan jangan senang-senang bagi maklumat peribadi kita.

Khai@BSP

0 comments:

Post a Comment

Sitemap

Loading...

Kongsikan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More