Blog Statistics

Blogger WidgetsBlog statistics Widget For Blogger

Friday, February 5, 2010

SP5 Balas Dendam: SP5 2-1 D'Sentral

Oleh:Khai@BSP

BSP: Pasukan bolasepak SP5 (atas 30 tahun) semalam telah melakukan kejutan dengan mengalahkan D'Sentral dengan jaringan 2-1 semalam. Hasil jaringan Atiq dan Hafiz kedua-duanya hasih jaringan jarak jauh telah membolehkan SP5 membalas dendam kekalahan perlawanan sebelum ini 1-7 kepada pasukan yang sama.

Perlawanan kali ini nampak lebih tersusun dengan adanya garisan padang perminan dan kehadiran pengadil professional. Garisan padang telah dibuat bersama-sama sehari sebelum perlawanan. Ini membolehkan kedua-dua pasukan bermain lebih semangat daripada perlawanan sebelum ini.

Permainan dibahagi kepada 3 suku masa. Pada suku masa pertama dengan kehadiran pemain yang hanya mencukupi telah melihatkan perlawanan yang menarik dengan kedua-dua pasukan cuba mengawal permainan. Bagaimanapun SP5 berjaya mendahului melalui jaringan jarak jauh Atiq. Setelah mengatasi beberapa pemain pertahanan, Atiq telah membuat jaringan dari luar petak penalti. Bagaimanapun pasukan D'Sentral berjaya menyamakan kedudukan beberapa minit selepas itu hasil tendangan jauh juga. Bagaimanapun akibat padang yang tidak rata, bola tersebut telah melantun melepasi penjaga gawang SP5.

Keputusan seri itu terus berpanjangan dalam suku kedua. Bagaimanapun jaringan Hafiz pada suku ketiga daripada luar petak penalti meletakkan SP5 mendahului 2-1. Sepakan Hafiz menerjah masuk di bucu sebelah kanan gol pasukan D'Sentral yang boleh dicalonkan sebagai "gol of the year". Keputusan itu kekal sehingga tamat perlawanan.

Tahniah SP5.


0 comments:

Post a Comment

Sitemap

Loading...

Kongsikan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More